Design Patterns
Des te groter het project en des te meer mensen eraan werken, des te belangrijker het is dat er een standaard van code opbouw wordt gehanteerd. Design Patterns kunnen eenvoudig worden beschreven als gestandaardiseerde oplossingen voor problemen die zich voordoen in objectgeoriënteerde code.
Design Patterns zijn programmeertaal-overschrijdend: ze zijn niet per se gebonden aan PHP of JavaScript, maar kunnen ook ingezet worden bij andere talen zoals C#, Java en Python. De manier van denken is bij dit onderwerp namelijk belangrijker dan de code zelf.
Ook zullen we uitgebreid stilstaan bij het MVC-model, het architectuurpatroon waarop de meeste moderne frameworks zijn geënt.
Deze cursus bestaat uit:
- 6 lessen
- 34 onderwerpen
- 34 opdrachten
Lessen overzicht | |||
---|---|---|---|
1 | Inleiding Design Patterns | 6 opdrachten | |
Wat zijn design patterns?, Refactoring, Gang of Four, Unified Modeling Language, Class Diagrams, Generalizations & Realizations, Associations, Aggregations & Compositions | |||
2 | Creational Patterns | 5 opdrachten | |
Creational Patterns, Factory Method Pattern, Prototype Pattern, Builder Pattern, Singleton Pattern, Anti-patterns | |||
3 | Structural Patterns | 5 opdrachten | |
Structural Patterns, Decorator Pattern, Proxy Pattern, Adapter Pattern, Facade Pattern, Design Patterns in andere talen | |||
4 | Behavioral Patterns | 5 opdrachten | |
Behavioral Patterns, Strategy Pattern, Observer Pattern, Iterator Pattern, Command Pattern, Eervolle vermelding - CoR | |||
5 | MVC-model | 7 opdrachten | |
Architectural Patterns, Back-end Frameworks, MVC op het web, Inleiding MVC, MVC - Model, MVC - View, MVC - Controller | |||
6 | Eindopdracht Design Patterns | 6 opdrachten | |
Een website voor een museum |